CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, July 13, 2011

Exausted! -.-

Assalamualaikum pembaca blog aku~ :)
Hari ini tercatat sejarah dimana aku yang dikenali sebagai Mohd Haziq Bin Mahmad Toha telah bekerjaya.
HAHAHAHA!
Bekerjaya dekat mane?
Boleh ker?
Macam pelik je kan~ :)
Nak tahu?
Tutup mata dulu~
HAHAHA~
Da macam budak2! :D
Actually,
Aku sekarang da bekerja dekat McDonalds Tesco Seremban Dua.
Kerja Part Time.
Sejam RM4.
Mahal tak?
Biasa2 je kan?
HAHAH!
Memang pon biasa.
Tak de yang best pon.
And kalo korang na tahu.
Aku start kerja malam tadi.
Almaklumla.
Sekarang pon da kol brape kan.
Well,
First2 da ade macam Orientasi.
Adela kakak nie.
Baik, Kecik.
Die da 4 tahun kerja.
N da jadi CREW da.
Aku kerja dengan membe bilik aku HUZAIFAH.
Kenapa?
Nak tahu?
Sebab kalo die ta de.
Macam mane aku na g kerja.
Dah la jauh dari Kolej nak Tesco tu.
Pape pon.
TQ yg tak terhingga dekat Huzaifah.
Kalau kau ta de.
Kita ta dapat rase McD tu free. :D
Sambung yg tadi.
Kakak tu bagitahu kat kitorang.
Nie bilik freezer,cooler,dry stor,tmpt basuh barang2.
Tapi yg pelik.
Da cukup senang da panggil plastik sampah tu plastik sampah.
Nie ade bahasa Yahudi die.
HAHAHA!
Naik jenuh aku ngan Zai na pahamkan~ :)
Kitorang tadi OJE.
On Job Evaluation @ Training.
Walaupun 4 jam.
Tapi biasala.
First time kejer.
Tanpa duduk, minum.
Toilet pon kene cangkung je.
HAHAHA!
Akhirnya aku dengan zai dapat abeskan 4 jam training tu.
ALHAMDULLILAH.
Kudrat Tuhan bagi masih kuat untuk aku ngan zai meneruskan pekerjaan ni.
Tapi sebelum balik.
Kakak tu bagila kitorang nie makan.
Chess Burger dengan Air Sprite siap kentang.
Kenyang sangat.
Tapi boleh ke kurus kalo makan pada waktu abes keje?
Pikirkanla. :)
TQ kepada Mak,ayah,along,angah,adik.
TQ juga kepada keluarga Arln Ahmd.
TQ juga kepada Huzaifah sebab bagi aku yg Gedabak nie naik moto 125z kau! :)
TQ juga kepada McDonalds kerana mengambil aku dan zai bekerja, Walaupun penat, tapi tu pengalaman.
Terima Kasih kepada semua yg bagi sokongan.
Aku harap Pelajaran aku tidak dilupakan.
AMIN ya rabbal allamin.


Peace Yaw!

2 comments:

Anonymous said...

best la haziq ari2 mam pree kat mcD heheheheheheheheheh (pitit hemsem)

ARLINA AHMAD said...

Selamat Maju Jaya dalam pelajaran & pekerjaan ya dear~