CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, June 3, 2010

Oh!Mancing Sakan!

Oke.di pagi yg hening nie.aku nak cerita pengalaman aku memancing ngan Paan (Ketua Mancing),dibantu oleh Epul (Penolong Mancing),ditolong oleh aku ( Pengikut Mancing),dengan Khuzainie ( Pengikut Mancing 2).haha.benda nie ta dirancang pon.kitorang bhusan2 je.


Mule2 Paan IM aku dalam Facebook,die ckp jom mancing.ngan Khuzainie,dalam kol 2.30PM.aku pon ON jelah.heee.kitorang ajak Epul,mule die ta angkat tepon,ta balas msj.cam PANTET!die tidow!haha.aku pon gerak jelah g kat Paya.dalam kawasan UTM.haha.kire Menceroboh gaklah.haha.pastu.aku masuk kawasan paya tu,BERsemak giler!ta tahu nape.haha.memang semak.tawakal jelah.haha.dah separuh aku masuk,aku nmpak Paan,Khuzainie,ngan adik die.sape ntah.haha.ngah cari cacing.tok uat umpan.haha.dah cari2,agak2 dah bnyk,kitorang terus g kat tmpat biasa kitorang PORT.haha.smpai.ta ckp bnyak der.terus amik joran.aku pinjam joran Paan.kire Paan bawak 2 Joran.ta sabar gaklah nak cube nasib!haha.dah dapat joran.cucuk cacing.terus baling.TP baca Bismillah dulu.heeee.dah cmpak.kitorang mule berborak.ngan Khuzainie.

Khuzainie nie dulu ade Band,Metalcore.dulu rmbut die panjang der.dah cam Pompuan.haha.BUT sekarang die tampil ngn personaliti baru.berambut pendek.haha.sebab die sekarang dah belajar kat KLMU.kat KL la.tu yg pendek.hehe.hah!lagi satu,dulu die berbadan besar.tp sekrang dah kurus!siyes!biler tnye.die ckp die kene Denggi!ta tahu btol ke ta.heee.

Dalam ngah sedap berborak,joran Paan bergerak2.Paan seorang yg handal memastikan ikan sangkut,terus angkat.haha.tgk!ade ikan!Talapia!terbaik dow!kat situ,ikan Talapia ngan Haruan je ade.Keli ade,tp ta bnyak,mngkin die ta de uat persetubuhan.haha.kitorang dapat ikan yg pertama!haha.bangga giler!kitorang terus operasi balik.

Tibe2 dtg dua org PAKCIK nie nak mancing,kebetulan,die stay kat sebelah PORT kitorang.diowng pon diam je.dtg,bukak joran,ta ckp bnyak.terus dapat!kitorang BENGKEK je!mane ta nye.kitorang tnggu agak lama Ikan tu nak makan umpan.tp,die sedap je dapat2,naik2.geram pon ade!tgk2.dorang pakai umpan udang!agak2 menyakit kan hati.Pakcik2 dah dapat lebih 10.kitorang baru dapat brape je.dalam 5.sakit hati gak lah.tp ape nak uat.cacing saja.haha.

Jam dh kol 5 lebih.ikan Pakcik2 tu makin bnyak,kitorang cube2 smpai Magrib.akhirnya kitorang dapatlah 9 ekor Ikan Talapia.besar2 je kitorang amik.yg kecik,Zamir amik.konon nak bawak balik,na bela.haha.

Gmbar2 kat bawah nie pon sempat amik oleh : Zamir Aizuddin,Paan,Aku.Sebentar ea.

Hanya menunggu Ikan Naik sahaja.Pakcik tulah yg bnyak dapat ikan!
Epul yg sibuk masukkan cacing!
Si Mereng!
Paan Menunggu Ikan!:D
Rockers!Soar aku terkoyak!:P

Korang terbaik!JOM!mancing lagi!:D

0 comments: